Què tenen en comú la intel·ligència artificial, els cavalls i una brúixola? Segur que ho has endevinat , l’emprenedoria! 😁
Vivim en una societat líquida, plena de canvis i transformacions on l’educació té un gran repte: preparar a l’alumnat per l’aprenentatge al llarg de la vida, per a que pugui desenvolupar feines que encara no existeixen, fent servir una tecnologia que encara no s’ha inventat per a resoldre problemes que encara no sabem que ho són.
Des de l’IEPAAC entenem l’emprenedoria com quelcom que va molt més enllà de la creació d’una empresa o l’autoocupació (que també). La veiem com un conjunt de competències imprescindibles que ens preparen per a resoldre situacions i reptes tant vitals com professionals des de la creativitat, la innovació, la detecció del valor i sobretot, des del treball en equip i la cohesió dels elements necessaris que ens permetran aproximar-nos o fins i tot assolir els objectius plantejats. Les aules d’emprenedoria, finançades pel Ministerio de Educación , Formación profesional y deportes y la Unión Europea- Next Generation UE, han facilitat el desenvolupament d’aquestes competències, i per tant preparar als joves d’avui per a la societat del demà. Per això, aquest any, no només hem mantingut els tallers de Design Thinking i els de Creativitat i comunicació, sinó que també hem fet accions d’intel·ligència artificial aplicada a l’emprenedoria, accions de lideratge i creativitat amb cavalls i una cursa contrarellotge on ens hem perdut pel Montsià en la recerca de fites amb preguntes relacionades amb l’emprenedoria dels sectors professionals, fent servir una brúixola, un mapa i un equip de persones.